21 czerwca 2016

Cisza




Jest najpiękniejszą na świecie muzyką, jest głosem Anioła, 

jest moim głosem, jest deszczem, słońcem, chmurami 

i wiatrem.

Głos Anioła jest we mnie. 

Mogę go słyszeć w ciszy, więc cisza jest też we mnie. 

Mój głos wewnętrzny słyszę też tylko w ciszy, tej we mnie 

i tej wokół mnie. Tak jak wiatr. Deszcz gra w ciszy. 

Słońce i chmury mogę usłyszeć, kiedy nic mi ich nie 

zagłusza.

Jak można usłyszeć słońce i chmury? 

Trzeba nauczyć się 

słuchać ciszy w sobie. 

Nie zagłuszać jej i przestać się jej bać. 

Wtedy słońce i chmury będą grały.
  
Kiedy rozmawiamy, musi być cicho, bo inaczej byśmy siebie 

nie słyszeli. 

To co ktoś do nas mówi jest ważne. 

To co my mówimy komuś, też jest ważne. 

Słowa są ważne. 

Nie rzucajmy więc ich na wiatr, bo wiatr wcale ich nie 

potrzebuje, a możemy tym rozpętać burzę, zupełnie 

niepotrzebnie. 
  
Cisza we mnie i cisza wokół mnie, to dwa zupełnie różniące 

się zjawiska. 

Na ciszę we mnie mam wpływ. 

Wystarczy tylko się zatrzymać. 

Cisza wokół mnie zależy od tego czy mogę uciec od hałasu. 

Trzeba znaleźć kryjówkę w sobie i uciekać zawsze kiedy 

chce się usłyszeć. 

Jest cisza, której się szuka i od której się ucieka. 

Ucieka się od tej na zewnątrz, szuka się ciszy w sobie.



Anna Podhorodecka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz